Carta Organisasi

PK 01 | Dokumen Utama Kualiti | : Zid Abrar bin Akbar (TPA) : Siti Hazwani binti Rosli (TPP) |
PK 02 | Pengurusan Dokumen Dan Rekod | : Khairatul Noor binti Ahmad |
PK 03 | Pengurusan Risiko Dan Peluang | : Noor Arneyza binti Ashar |
PK 04 | Kawalan Ketakakuran | : Suzila binti Abdul Latiff |
PK 05 | Tindakan Pembetulan | : Siti Fatimah binti Ahmad |
PK 06 | Pengendalian Audit Dalaman | : Zarina binti Samin |
PK 07 | Kajian Semula Pengurusan | : Mohamad Nasrul Hakem bin Mohamad Hashim |
PK 08 | Penyediaan ABM | : Nazarina binti Ali |
PK 09 | Maklum Balas Pelanggan | : Fairuzan bin Mohd Majid |
PK 10 | Latihan Dan Pembangunan Staf | : Razzatul Iza Zurita binti Rasalli |
PLTV 01 | Perancangan Aktiviti Tahunan | : Zarina binti Yunus |
PLTV 02 | Perancangan Dan Pelaksanaan PdP | : Zid Abrar bin Akbar |
PLTV 03 | Pengurusan Latihan Industri | : Shahiran bin Saad |
PLTV 04 | Pengurusan Penilaian Dan Pensijilan | : Irwan bin Husni |
PLTV 05 | Pengurusan Pengambilan Dan Pendaftaran Pelajar | : Fairuzzy bin Sa'aet |
Mengurus dan mentadbir SPK organisasi mengikut keperluan MS ISO 9001:2015.
Memantau aktiviti pengurusan risiko dan peluang dalam proses penambahbaikan berterusan dalam SPK organisasi.
Melaporkan segala perkembangan aktiviti SPK organisasi kepada Ketua Unit Jaminan Kualiti.
Menguruskan persediaan sebelum, semasa dan selepas mesyuarat jawatankuasa.
Membantu Pegawai Sistem Kualiti dalam melancarkan pelaksanaan SPK organisasi.
Menyediakan minit mesyuarat dan laporan aktiviti.
Mendaftarkan semua dokumen yang telah disediakan oleh Wakil Pengurusan / Ketua Unit.
Memfailkan dan menyerahkan dokumen kepada Pegawai Sistem Kualiti untuk disemak.
Membuat salinan dokumen secukupnya untuk edaran kepada pengguna dokumen.
Memastikan ada cop “SALINAN TERKAWAL” di muka hadapan setiap salinan dokumen.
Mengedarkan dokumen kepada pengguna dokumen dan mendapatkan tandatangan penerimaan.
Memfailkan dan menyimpan semua dokumen yang telah diluluskan di Bilik Kualiti.
Merekodkan maklumat pindaan di dalam Rekod Pindaan Dokumen setelah diluluskan oleh Wakil Pengurusan.
Menyediakan dan mengedarkan salinan dokumen pindaan.
Melupuskan semua dokumen yang telah dipinda dan membatalkan penggunaannya.
Memfailkan borang kualiti lama yang tidak digunapakai untuk tujuan semakan.
Menerima dan menyimpan satu salinan (soft copy) dokumen kurikulum terkini yang telah dimuaturun dari CIDOS oleh TPA.
Menyediakan borang permohonan / log permohonan dokumen kurikulum untuk mengawal pergerakan dokumen kurikulum.
Memastikan ada cop “SALINAN TERKAWAL” pada muka hadapan setiap helaian dokumen kurikulum yang diedarkan kepada pemohon bagi permohonan yang telah diluluskan.
Menyemak dokumen kurikulum di dalam Sistem myFRP bersama penyelaras kualiti program dan UPA.
Mengeluarkan memo makluman mengesahkan dokumen kurikulum di dalam Sistem myFRP telah disemak dengan salinan dokumen kurikulum asal dan adalah terkini.
Mendaftarkan semua dokumen luaran yang telah dikenalpasti dan mengedarkan kepada pengguna yang berkenaan.
Mengemaskini Senarai Induk Dokumen Kualiti.
Menyimpan satu salinan surat / memo penggunaan garis panduan / buku panduan / dokumen rujukan / tarikh kuatkuasa yang sampai ke KKLJ dari JPPKK / pihak luar.
Mengeluarkan memo pembatalan bagi penggunaan garis panduan / buku panduan / dokumen rujukan / tarikh kuatkuasa yang lama dan meminta pegawai / unit yang terlibat menghantar semula dokumen berkaitan ke Unit Jaminan Kualiti untuk dilupuskan.
Menyimpan salinan dokumen luaran yang telah dibatalkan untuk rujukan dan dicop “BATAL” pada muka hadapan dan memfailkannya.
Menguruskan dokumen usang untuk dilupuskan mengikut Panduan Pelupusan Rekod Awam yang dikeluarkan oleh Arkib Negara.
Mengurus aktiviti pengurusan risiko dan peluang seperti di dalam prosedur kerja.
Memastikan rekod kualiti disimpan mengikut tempoh dan lokasi yang ditetapkan.
Memastikan prosedur kerja sentiasa diselenggara dan dikemaskini.
Memaklumkan kepada Penyelaras Dokumen I sekiranya ada pindaan terhadap dokumen prosedur atau rekod kualiti.
Memastikan pegawai yang bertanggungjawab menjalankan tindakan seperti di dalam prosedur kerja.
Memastikan rekod kualiti disimpan mengikut tempoh dan lokasi yang ditetapkan.
Memastikan prosedur kerja sentiasa diselenggara mengikut garis panduan dan pekeliling terkini.
Memaklumkan kepada Penyelaras Dokumen I sekiranya ada pindaan terhadap dokumen prosedur atau rekod kualiti.
Mendaftarkan semua garis panduan dan pekeliling terkini yang digunapakai kepada Penyelaras Dokumen II untuk mengemaskini Senarai Induk Dokumen Luaran.