Jawatankuasa Sistem Pengurusan Kualiti (SPK) MS ISO 9001:2015

Carta Organisasi
Carta JK SPK


Senarai Pemegang Prosedur
PK 01 Dokumen Utama Kualiti : Zid Abrar bin Akbar (TPA)
: Siti Hazwani binti Rosli (TPP)
PK 02 Pengurusan Dokumen Dan Rekod : Khairatul Noor binti Ahmad
PK 03 Pengurusan Risiko Dan Peluang : Noor Arneyza binti Ashar
PK 04 Kawalan Ketakakuran : Suzila binti Abdul Latiff
PK 05 Tindakan Pembetulan : Siti Fatimah binti Ahmad
PK 06 Pengendalian Audit Dalaman : Zarina binti Samin
PK 07 Kajian Semula Pengurusan : Mohamad Nasrul Hakem bin Mohamad Hashim
PK 08 Penyediaan ABM : Nazarina binti Ali
PK 09 Maklum Balas Pelanggan : Fairuzan bin Mohd Majid
PK 10 Latihan Dan Pembangunan Staf : Razzatul Iza Zurita binti Rasalli
PLTV 01 Perancangan Aktiviti Tahunan : Zarina binti Yunus
PLTV 02 Perancangan Dan Pelaksanaan PdP : Zid Abrar bin Akbar
PLTV 03 Pengurusan Latihan Industri : Shahiran bin Saad
PLTV 04 Pengurusan Penilaian Dan Pensijilan : Irwan bin Husni
PLTV 05 Pengurusan Pengambilan Dan Pendaftaran Pelajar : Fairuzzy bin Sa'aet


Senarai Tugas
Pegawai Sistem Kualiti: Nurul Sabrina binti Khairuddin
  • Mengurus dan mentadbir SPK organisasi mengikut keperluan MS ISO 9001:2015.

  • Memantau aktiviti pengurusan risiko dan peluang dalam proses penambahbaikan berterusan dalam SPK organisasi.

  • Melaporkan segala perkembangan aktiviti SPK organisasi kepada Ketua Unit Jaminan Kualiti.



Setiausaha: Mohamad Nasrul Hakem bin Mohamad Hashim
  • Menguruskan persediaan sebelum, semasa dan selepas mesyuarat jawatankuasa.

  • Membantu Pegawai Sistem Kualiti dalam melancarkan pelaksanaan SPK organisasi.

  • Menyediakan minit mesyuarat dan laporan aktiviti.



Penyelaras Dokumen I: Khairatul Noor binti Ahmad
Kawalan Dokumen Kualiti:
  • Mendaftarkan semua dokumen yang telah disediakan oleh Wakil Pengurusan / Ketua Unit.

  • Memfailkan dan menyerahkan dokumen kepada Pegawai Sistem Kualiti untuk disemak.

  • Membuat salinan dokumen secukupnya untuk edaran kepada pengguna dokumen.

  • Memastikan ada cop “SALINAN TERKAWAL” di muka hadapan setiap salinan dokumen.

  • Mengedarkan dokumen kepada pengguna dokumen dan mendapatkan tandatangan penerimaan.

  • Memfailkan dan menyimpan semua dokumen yang telah diluluskan di Bilik Kualiti.

  • Merekodkan maklumat pindaan di dalam Rekod Pindaan Dokumen setelah diluluskan oleh Wakil Pengurusan.

  • Menyediakan dan mengedarkan salinan dokumen pindaan.

  • Melupuskan semua dokumen yang telah dipinda dan membatalkan penggunaannya.

  • Memfailkan borang kualiti lama yang tidak digunapakai untuk tujuan semakan.



Penyelaras Dokumen I: Khairatul Noor binti Ahmad
Pengurusan Dokumen Kurikulum:
  • Menerima dan menyimpan satu salinan (soft copy) dokumen kurikulum terkini yang telah dimuaturun dari CIDOS oleh TPA.

  • Menyediakan borang permohonan / log permohonan dokumen kurikulum untuk mengawal pergerakan dokumen kurikulum.

  • Memastikan ada cop “SALINAN TERKAWAL” pada muka hadapan setiap helaian dokumen kurikulum yang diedarkan kepada pemohon bagi permohonan yang telah diluluskan.

  • Menyemak dokumen kurikulum di dalam Sistem myFRP bersama penyelaras kualiti program dan UPA.

  • Mengeluarkan memo makluman mengesahkan dokumen kurikulum di dalam Sistem myFRP telah disemak dengan salinan dokumen kurikulum asal dan adalah terkini.



Penyelaras Dokumen II: Azita Zuraida binti Jamian
Kawalan Dokumen Luaran:
  • Mendaftarkan semua dokumen luaran yang telah dikenalpasti dan mengedarkan kepada pengguna yang berkenaan.

  • Mengemaskini Senarai Induk Dokumen Kualiti.

  • Menyimpan satu salinan surat / memo penggunaan garis panduan / buku panduan / dokumen rujukan / tarikh kuatkuasa yang sampai ke KKLJ dari JPPKK / pihak luar.

  • Mengeluarkan memo pembatalan bagi penggunaan garis panduan / buku panduan / dokumen rujukan / tarikh kuatkuasa yang lama dan meminta pegawai / unit yang terlibat menghantar semula dokumen berkaitan ke Unit Jaminan Kualiti untuk dilupuskan.

  • Menyimpan salinan dokumen luaran yang telah dibatalkan untuk rujukan dan dicop “BATAL” pada muka hadapan dan memfailkannya.



Penyelaras Dokumen II: Azita Zuraida binti Jamian
Pengurusan Dokumen Usang:
  • Menguruskan dokumen usang untuk dilupuskan mengikut Panduan Pelupusan Rekod Awam yang dikeluarkan oleh Arkib Negara.



Pegawai Pengurusan RO: Noor Arneyza binti Ashar
  • Mengurus aktiviti pengurusan risiko dan peluang seperti di dalam prosedur kerja.

  • Memastikan rekod kualiti disimpan mengikut tempoh dan lokasi yang ditetapkan.

  • Memastikan prosedur kerja sentiasa diselenggara dan dikemaskini.

  • Memaklumkan kepada Penyelaras Dokumen I sekiranya ada pindaan terhadap dokumen prosedur atau rekod kualiti.



Pemegang Prosedur
  • Memastikan pegawai yang bertanggungjawab menjalankan tindakan seperti di dalam prosedur kerja.

  • Memastikan rekod kualiti disimpan mengikut tempoh dan lokasi yang ditetapkan.

  • Memastikan prosedur kerja sentiasa diselenggara mengikut garis panduan dan pekeliling terkini.

  • Memaklumkan kepada Penyelaras Dokumen I sekiranya ada pindaan terhadap dokumen prosedur atau rekod kualiti.

  • Mendaftarkan semua garis panduan dan pekeliling terkini yang digunapakai kepada Penyelaras Dokumen II untuk mengemaskini Senarai Induk Dokumen Luaran.